Hem Ljuva Hem

Då var man hemma på Västgötaschlätten igen. Lämnade Uppsala strax efter frukost. Det blev i och för sig kaffe och bulle med Anders när han dök upp också. Sen bar det av hemåt. Jag fick även en sightseeing i Enköping, där Anders växte upp. Det blev vägen utmed Vättern idag. Längesedan jag åkte där. Vi anlände Skövde några minuter innan 14:30 vilket innebar en halvtimme att äta lunch och sedan befinna sig hos psykologen. Det gick. Stress i värmen är dock inte att rekommendera. Man blir så varm!

Resten av eftermiddagen tillbringades lugnt och stilla i hemmets vrå. När vi närmade oss hemma så regnade det. Första gången på en vecka som regn syns till. Regnet försvann dock och solen återvände. Pappas köttbullar till middag och allmän seghet.

Kvällen går i kortspelets tecken. Skitgubbe idag. Heja mig! Jag vann två gånger av fyra. Det känns bra! Go me!Det blir dock en tidig kväll för mig. Trött och sliten. Det ska bli skönt att sova i ett svalt rum igen. Tack till den som uppfann fläkten!

I morgon väntar Borås Djurpark. Jag hade tänkt mig det på fredag, men Anders tyckte det var en bra idé för morgondagen. Borås it is! Det ska bli kul!

Fler Uppsalabilder kommer så småningom!


Korthand från helgens fyrmanswhist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0