Irriterande!

Finns det något som är så irriterande som smutsiga glasögon?

Man sitter där och kisar i ett försök att se mellan fläckarna. Var kommer fläckarna ifrån? Jag har alltid mina glasögon på mig. Utan dem blir världen väldigt suddig. Jag är både närsynt och har brytningsfel. Trots att jag helst såg att jag klarade mig utan glasögon, så är jag beroende av dem. Det är så frustrerande att gå runt i suddighet.

Jag har haft linser. Tyvärr blir det ganska dyrt, och man behöver ett par glasögon som komplement = dubbelt så dyrt. Dessutom är linser ganska obekvämt när man är trött i ögonen. Fördelen är att man slipper smutsen.

Smutsen som på något underligt vis alltid fläckar mina glasögon. Det spelar ingen roll att jag tvättar dem varje dag, ibland flera gånger dessutom. På något vis är de ändå alltid smutsiga. Oerhört irriterande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0