Konstig Dröm

I natt drömde jag en konstig dröm. Med i drömmen var en höggravid kompis, hon ska föda när som nu, och hennes snart 2-årige son. Vi befann oss mitt ute i bushen och plockade blåbär. Hur vi kom dit vet jag inte för det fanns inga vägar och vi hade inget fordon med oss.

G
ivetvis gick vattnet. Mobiler hade vi inte med oss och att försöka ta sig ut ur nowhere med en liten och en kvinna i värkar är inte det lättaste. Att förlösa någon i skogen kändes inte sådär superlockande. Nog för att jag är dotter till en barnmorska, men hallå! Vad gör man? Jo, jag tänder en eld och skickar röksignaler! Så oerhört uppfinningsrikt av mig!

Många röksignaler senare och en lång väntan med att försöka hålla alla lugna och någorlunda glada, så kommer räddningen; i form en skogsmaskin. Jo, men tjena! En lång och skumpig färd senare var vi i alla fall tillbaka i civilisationen igen. Kompisen fick föda på sjukhus och allt gick fint. En son fick hon. Undrar om det är sanndröm?

Den stora frågan är: Vad tusan gjorde jag ute i skogen med någon som kan föda när som helst utan fordon att ta sig därifrån? Vem kom på den ljusa idén?


Blåbär i Anders hand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0