Research!

Nu när ursprungsplanen förmodligen går i stöpet så måste jag ha en reservplan. Därför har jag gett mig i kast med att försöka vaska fram ett ämne till min c-uppsats. Kommer jag bara på ämne, så kommer det mesta att lösa sig på egen hand. Skriva har aldrig varit något problem. Inte i uppsatssammanhang. Där skulle jag nog kunna skriva i sömnen, nästan i alla fall. Det är förarbetet som är det svåra, att hitta ett ämne som känns bra, och som man är intresserad av, och att finna den frågeställning/diskussionsinriktning etc, som passar in i det man tänkt sig, sedan brukar det flyta på.

Jag har en idé till min uppsats. Det är ett steg i rätt riktning. Nu måste jag bara undersöka om den är genomförbar eller om det blir ett alltför komplicerat projekt för att få till något vettigt av den. Det krävs med andra ord lite mer research. Och mer kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0