Skoinköp

Min ena sko gick sönder under Uppsalavistelsen. Den liksom bara släppte i sulan och det som var mellan fot och sula ramlade ut. Jag kan ha skon på mig och samtidigt vara barfota. Air condition i skoväg fast kallt när det regnar.

Igår regnade det. Jag gick i sandaler. Därför bestämde Anders att vi skulle på skojakt. Vi hamnade till slut på Skopunkten. Jag behövde ett par skor. Jag använder ändå bara ett par i taget. Anders propsade envist på tre par eftersom man får det billigaste paret på köpet. Som hittat, enligt honom!

Jag provade snällt olika par. Hittade ett favoritpar. Anders tyckte att jag skulle köpa de skor som lett fram till favoritparet. Kvinnan som tillhörde personalen såg road ut över våran diskussion. Efter ett antal Som hittat! Rena fyndet! Nästan gratis! så kapitulerade jag och köpte snällt tre par skor. Vissa diskussioner kan man helt enkelt inte vinna.

Nu har jag tre par skor varav två par jag inte behöver. Det är inget problem. Enligt Anders kan jag använda dem nästa år. De var ju trots allt rena fyndet!
                         

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nu kan du ju välja skor efter outfit :)

2011-08-06 @ 20:39:36
URL: http://soufih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0