Stora Stövlar

Ännu en gång har jag tillsammans med Anders varit ute på svampjakt. Denna gången mer oplanerat och dessutom i väldigt varierande väderlek. Ena stunden sol. Andra stunden regn. Det är bara att konstatera att vädret lider av svår beslutsångest. Don't we all?

Jag hade sandaler på mig. Anders sa att det skulle bli sol. Vi skulle inte plocka svamp eftersom det var för blött. Jo tjena! Tydligen är det inte enbart en kvinnas privilegium att ändra sig. Eftersom sandaler i regnvåt skog inte är det ultimata så fick jag låna Anders stövlar.

Det är bara att konstatera att vi inte har samma skostorlek. Jag har vanligstvis 40-41. Anders har 44-45. Mina fötter drunknade i hans stövlar. Dessutom var de betydligt bredare än mina fötter. Jag halkade mest runt i dem, tappade dem och fick inte speciellt mycket svamp plockad. Jag var dock torr om fötterna. Och lite kantareller fick vi med oss också, även om det mest var Anders förtjänst.


Färgglada svampar på Lidens Handelsträdgård


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0