Huvudvärk

Dagen har gått i huvudvärkens tecken. Suck. Vaknade med huvudvärk redan klockan 5 i morse. Jippie. Not. Tog en ibumetin och kröp tillbaka ner under täcket. Skönt. Dock fick en nysning mig att plötsligt börja blöda näsblod. En störtflod av blod. Inte alls vad man önskar sig vid den tiden på dygnet. Jag somnade dock om så fort flodflödet stannat.

Tyvärr försvann inte huvudvärken och jag har dragits med huvudvärk hela dagen. Lillkompis var dock kelig, så vi har myst större delen av dagen. Undrar om han inte sympatiserade med mig en gnutta. Kändes nästan så. Jag har påbörjat "Just Kids" av Patti Smith. Den fångade mig ganska snabbt. Kanske inte totalt uppslukad av den, men den är bra. Intressant.

Kvällen kommer avslutas i soffan framför tv:n. "Kommissarie Lewis" blir kvällens sällskap. Ihop med lite smågodis. Man förtjänar det när huvudet obarmhärtigt dunkat en hel dag. Förhoppningsvis blir det bättre i morgon. Då väntar även middag på stan. Härligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0