Måndag Morgon


"Det är måndag morgon och mitt huvud känns så tungt.
Jo ja sa just de att det är måndag morgon
och mitt huvud känns så tungt,
när jag sitter här med ett glas grapefruktjuice..."
 
ur The Gräsänkling Blues by Povel Ramel


Ja,...det är måndag morgon. Huvudet känns tungt. Tror nattens sömn blev för tung. Jag sitter här, men inte med grapefruktsjuice. Grapefruktsjuicens syra skulle nog öka på min egen syra och resultatet skulle nog förmörka chanserna till att det blir en bra start på veckan. Här tas inga onödiga risker. Dumt att chansa liksom. Istället har jag en kopp te vid min sida. Earl Grey - en råsockerbit och en liten skvätt grädde - that's the way I like it.

Tanken är att teet ska få mig att vakna till. Åtminstone en gnutta. När sen ögonen självmant orkar hålla sig uppe, det vill säga utan ansträngning från min sida, är det tanken att jag ska förpassa mig själv in i duschen. Duscha är bland det skönaste som finns. Fast dumt att somna i duschen och råka drunkna därav tanken bakom att vakna till lite innan duschen tas i besittning. Jag skulle nog kunna bo i en dusch. Jag tror att det skulle kunna fungera.

Min morgonritual går i alla fall ut på att starta datorn. Dricka te (om jag inte anser att det är för varmt för te). Surfa runt - kolla nyheter och lite annat medan teet dricks upp. Sedan dusch. Därefter är det frukostdax. Oftast har jag inga tider att passa vilket gör att de olika momenten kan dra ut på tiden. Desvärre är det måndag idag och Mondays mean therapy. Vilket i sin tur innebär att jag inte kan vara allt för seg. Med andra ord är det dags att sätta fart.





Tack och lov är det ju bara måndag en dag i veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0