Nya Ögon

Jag behöver nya ögon. Det är nu en magisk fe ska göra entré med det magiska trollspöt och vips är min syn perfekt. Nu är det nog inte möjligt att plötsligt få ett par nya ögon. Och det är knappast troligt att den där magiska feen dyker upp, så jag får nog nöja mig med nya glasögon. En magisk fe skulle dock vara en betydligt mindre påfrestning för mitt bankkonto.

Min syn har tyvärr försämrats. Jag märker det mer och mer. Världen blir allt mer suddig. Det är en gnutta irriterande. Jag uppskattar inte blurrigheten som uppstått. Ännu mindre uppskattar jag vad det kommer att kosta att få tillbaka skärpan. Hm. Någon som har en bra trollformel vad gäller att fixa synen? Den mottages tacksamt! Jag kommer helt enkelt att få bita i det sura äpplet och snällt betala priset för att slippa en suddig värld. Nya glasögon är definitivt med på listan över prioriteringar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0