Ullared

Ska man besöka Gekås i Ullared är planeringen A och O. Det påstår i alla fall proffsen. Själv är jag definitivt inget Ullaredsproffs. Långt ifrån. Jag är så mycket amatör det bara går att bli. Gårdagens besök var mitt tredje. Inte på långa vägar räknas till proffsligan. Inte en chans.

För att besöket skulle bli så smärtfritt som möjligt gjorde jag därför grundlig research innan avfärd, med andra ord ägnade jag en stund åt att ögna igenom Gekås hemsida för tips

Inför ett besök i Ullared bör man
:

• Inventera hemma
• Skriva inköpslista
• Tömma bilen
• Memorera varuhusets struktur
• Äta en rejäl frukost

Jag gjorde ingenting av det. Bilen tömdes inte på onödiga saker för att bereda plats. Ingen frukostpicknick förbereddes kvällen innan. Det blev en snabbt ihopslängd macka som sedan intogs i bilen utmed vägen och svaldes med en klunk ramlösa. Så mycket för rejäl frukost. Det fanns ingen inköpslista. Ingen inventeringslista - varken på papper eller i huvudet. Och varuhusets struktur hade jag inte den minsta koll på.

Min taktik var enkel:

• Var vänlig i fall köande är nödvändigt
• Ha tålamod
• Skydda hälsenorna
• Håll hårt i plånbok och mobil
• Tappa helst inte bort sällskapet
• Stanna inte längre än nödvändigt

Den taktiken fungerade uppenbarligen. Tålamod är bra. Köande slapp vi helt. Det var inte så mycket folk när vi anlände dock desto fler när vi drygt två timmar senare var mätta på Gekås. Drygt 700kr fattigare. Hälsenorna någorlunda oskadda och humöret i behåll. Det får anses vara en lyckad dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0