Deep Blue Star


Tänkte att jag skulle presentera tanken bakom bloggnamnet, Deep Blue Star. Det finns faktiskt, tro det eller ej, en tanke bakom det.

Deep av den enkla anledning att jag stundtals är så djup att jag faller över min egen djupsinnighet.
Blue för att blått alltid varit och alltid kommer att vara min favoritfärg. Himmelsblå är den ultimata nyansen - som himlen en vacker sommardag. Det hade även kunnat syfta på det faktum att blue även syftar på nedstämd, vilket jag stundtals är, men så var inte tanken.
Star för att en vän en gång beskrev mig med orden "en stjärna med svindel". Det ligger nog en hel del sanning i det. Dessutom tycker jag om stjärnor - de är fascinerande.
Man skulle även kunna tänka sig en djupblå stjärna.

Där har ni tanken bakom namnet. Ganska okomplicerad historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0