Morden i Midsomer


Det finns en sak som är säker: ingen sommar utan "Morden i Midsomer". Det är dagens sanning. "Morden i Midsomer" ÄR sommar. I min värld är det så. Därför blev jag glatt överraskad över det faktum att traditionen håller i sig - de visar serien i år igen. Det trodde jag inte. Förra sommaren visades nämligen de sista avsnittena med DCI Tom Barnaby som huvudperson. Hans efterträdare tillika kusin, DCI John Barnaby, introducerades. Jag trodde dock att det skulle dröja innan de nya avsnitten visades. Jag hade fel. Det är jag glad för!

Jag blev dessutom glatt överraskad över att serien håller sig. Trots ny huvudperson. Det fungerar faktiskt. Ovanligt bra dessutom. Oftast faller ju serier platt när en huvudperson byts ut, men så är inte fallet här. Charmen finns kvar. De har inte skapat en kopia av Tom Barnaby utan en ny karaktär som faktiskt smälter in fint. Fantastiskt. Sommaren är räddad! Eller åtminstone tisdagskvällarna.



Bilden lånad från en artikel i The Guardian


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0