Djupa samtal och trasigt fönster

Eftermiddagen har tillbringats ihop med Linda. Vi har diskuterat allt mellan himmel och jord över mjukglass i solen. Hon hade en del saker som hon behövde ventilera liksom jag också hade. Det gamla vanliga egentligen; pengar, framtid, kärlek, killar (borde kanske skriva män när man närmar sig trettio?) och annat som tenderar att uppta ens tankar mellan varven. Jag tror att vi båda lyckades "spy ur" oss det värsta. I alla fall för stunden. Skönt.

Vi hade även ett projekt att utföra: ta ut ett fönster och få in det i bilen. Det verkade enkelt, men visade sig vara en aning komplicerat då fönstret var genomruttet och därmed ville gå i bitar. Vi lyckades dock till slut med att plasta in det (för bilens skull) för att sedan få in det i bilen. Pust. Det var dagens prövning. Nu är fönstret dock inte längre mitt ansvar. Skönt.

Nu blir det riktning mot sängen. I morgon väntar ännu en dag med att försöka hålla Åke i stillhet. Sedan får vi även besök några dagar. Det blir mysigt.


Du och jag Linda. Du och jag...(á la Emil i Lönneberga)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0