Höstrusk

Ja, ikväll är det verkligen höstrusk ute. Himlen är jämngrå. Regnet vräker ner. Luften har en råhet i sig som brukar vara ett hösttecken. Jag gillar inte alls den där råheten. Kylan i den. Det är bara 8°C här i kväll. Det är alldeles för tidigt för höstens intåg. Jag är långt ifrån redo för höst. 

Jag är definitivt ingen höstmänniska. Hösten är ingen vän. Tröttheten kommer med mörkret. Smyger sig på. Gör mig seg. När höstmörkret blir allt mer kompakt så går jag i mental ide. Jag lämnar inte mitt idetillstånd förrän vårsolen tittar fram. Det bleka solljuset är som balsam för själen.

Myset med ljus och filt är det som gör höst och vinter någorlunda uthärdligt. Jag är storkonsument av ljus i olika former. De håller mörkret på lite avstånd. Ljus, filt och filmer. Och denna mörka säsong hoppas jag även på att få mysa med J mellan varven. Det skulle kunna göra hösten riktigt bra!

I kväll har jag dock ingen J att mysa med. Inte heller känns soffan så lockande. Det är trots allt augusti så det känns lite för tidigt för att mysa i soffan med ljus. Istället blir det en stor hemgjord vaniljlatte och bloggläsning. Det är inte så tokigt det heller.


Regndroppar på bilrutan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0