I Väntans Tider

Dagen är en enda lång väntan. Nästan. Just nu väntar jag på posten. Hoppas, hoppas, hoppas! att brevet från Carla äntligen dyker upp. I övrigt så ska syster yster till sin läkare klockan 14:00 och jag hoppas att det ger något, så att hon kan få andrum från smärtan. Väntar därmed på att höra hur läkarbesöket förflöt. Sedan har vi väntan på besked från Strömsholm. De fick lämna ifrån sig Åke för några timmar sedan och inväntar nu samtal om att de får hämta honom. Det kan dock dröja tills i kväll. I värsta fall får de kanske inte hämta honom förrän i morgon. Förr eller senare kommer besked.

Under tiden så roar (?) jag mig med att titta på regnet. Och lyssnar på musik. Dock får man ha ganska hög volym för att utestänga regnsmattret mot rutorna. Det är en riktig regnruskdag. Usch. Någon som kan en bra soldans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0