Mitt Afrika

...är namnet på filmen som nog kommer att tittas på ikväll. Den har tittats på tidigare, men den är bra och därmed väl värd att ses om. Jag gillar filmer som baseras på en sann historia. Den här handlar om Karin Blixen, en dansk författarinna, som driver ett kaffeplantage i Kenya tillsammans med sin man (en otrogen skit). Filmen belönades med ett antal Oscarstatyetter. Filmen visas på SVT1 klockan 21.00. Då kommer jag sannolikt att sitta uppkrupen i favoritfåtöljen under en film och titta.

Innan det är filmdags blir det dock lite mat. Solen har varit framme hela dagen. Det betyder att det vore dumt att inte nyttja kvällen till att grilla. Jag älskar grillat! Det funkar alltid! Nackdelen är väl att det inte är så kul att stå ute och grilla i alla väder. Ikväll är det dock utmärkt grillväder, så grilla och film står på agendan för kvällen!


Yngre versioner av Meryl Streep och  Robert Redford
(Bild lånad från CdOn)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0