Tråkig Röst

Jag sitter och går igenom en massa bilder. Radion är på. P4. Det är dagens sommarpratare som har sitt program. Dagens sommarpratare är ingen mindre än Leif GW Persson. Jag har inget emot honom. Han är helt klart speciell, vem är inte det?, men samtidigt väldigt intressant. Och kunnig.

Det som dock stör mig är att det är så svårt att höra vad karln säger. Han mumlar. Jag har hört programmet från start, men jag har egentligen ingen aning om vad han pratar om. Mumlet stjäl vad än det är för budskap han försöker föra fram. Karln är helt enkelt ingen talare. Så är det.

Jag kommer på mig själv med att tappa tråden. Konstant. Trots att jag verkligen anstränger mig för att följa med, men det monotona tonläget och mumlandet får mig att tappa konceptet. Till råga på allt så är karlns musiksmak fundamentalt urtråkig, med undantag för Janis Joplinlåten.


Leif GW Persson
(Bild lånad från Expressen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0