Tropikhjälm

Min syster har alltid velat åka till Afrika. Bo där och jobba med skadade djur. Det vill hon fortfarande även om hon slagit in på lärarbanan. När jag tittade på "Mitt Afrika" igår, så insåg jag att min syster inte kan flytta till Afrika i framtiden. Det går helt enkelt inte.

Om jag, vid en eventuell flytt dit, ska hälsa på dem så måste jag införskaffa en tropikhjälm! Det är en omöjlighet! Jag tycker inte om huvudbeklädnader. Det klär mig helt enkelt inte. Å andra sidan behöver jag kanske inte se ut som en kolonisatör, så möjligen kan jag klara mig undan användandet av en tropikhjälm. Som tur är bor de ju inte i Afrika, i alla fall inte ännu men man vet aldrig, så jag kan kanske bespara mig huvudproblemen (så vitsigt av mig) tills jag står inför faktum.


Tropikhjälm
(Bild lånad från Wikipedia)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0