Bullbak

Jag fick den galna idén att baka bullar. Idén är galen därför att jag aldrig bakar bullar. Jag bakar allt, förutom bullar. Bullar har en förmåga att misslyckas när jag bakar dem. Det är en förbannelse sedan högstadiets hemkunskapslektion där man tvingades baka kanelbullar under hökliknande övervakning av läraren. Mina bullar blev torra. Det var lärarens fel. Hennes ständiga frågor för att kolla att man inte hade glömt något gjorde mig en aning disträ och därmed blev det lite för lite smör i mina bullar. Inte bra. Till mitt försvar vill jag dock påpeka att mina bullar var perfekt gräddade, såg fina ut - de hade med andra ord varit perfekta om det inte varit för det faktum att de var aningen torra och smaklösa. Suck.

Idag trotsade jag mitt bullbaksspöke och gav mig i kast med att baka. Utan mammas närvaro hade det nog inte blivit några bullar, men med hennes hjälp blev resultatet riktigt bra. Mamma har definitvit mer tålamod med kladdiga degar än vad jag har. Dessutom tittade solen fram idag så bullarna kunde avnjutas med kaffe på altanen. Inte fy skam! Det kommer dröja innan jag bakar bullar nästa gång, så det så!


Redo för ugnen


Nyuttagna ur ugnen


Med glasyr


Bulle med kaffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0