GeKås/Ullared

Syster Yster har fått för sig att vi ska åka till Ullared i morgon. Mamma har köpt idén. De anser att jag ska följa med. Min skepticism är maximal. Jag är inget större fan av varuhus. Gekås är ett gigantiskt varuhus. Fem fotbollsplaner. Ni förstår vart jag vill komma? Kombinationen Gekås och mig är inte optimal. Jag har varit i Ullared. Mina hälsenor har men för livet efter möten med kundvagnar. Fy bubblan vad ont det gör! Jag har försvarat min kundvagn från långfingrade människor, knött, svettats, pustat, stönat och slutligen köat i en mindre evighet för att få lämna stället. Dragit djupa andetag av frisk luft när jag äntligen fått komma ut. Lovat mig själv att aldrig utsätta mig för det igen. Och nu tycker de att jag än en gång ska bege mig dit? How crazy is that?

Hur många Ullaredsbesök kan en människa behöva? Hur många gånger ska man behöva få hälsenorna påkörda, armbågas, trängas och bli galet irriterad på medmänniskors framfart? Människor i lågprisvaruhus förvandlas till vettvillingar som inte har några skrupler. Låga priser = människor blir tokiga. Det är inte klokt. Jag har inga större behov av fler Ullaredsbesök. Det känns som jag har fått min beskärda del redan. Jag har överlevt två besök. Jag undrar om jag överlever ett till. Min sinnesfrid riskerar nog allvarlig skada.

Sista ordet är ännu inget sagt, men jag har en känsla av att jag kommer att befinna mig i Ullared i morgon. Jag tycker trots allt om att köra bil. Kanske jag få till en tur ut till kusten. Varberg är ju nära. Jag älskar havet. Så Ullared i utbyte mot havet? That's a deal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0