Hårkärlek

Mitt hår förtjänar lite kärlek. Mitt hår har en egen vilja, ett eget liv. Det vägrar konsekvent att låta sig stylas i någon cool frisyr. Jag tror att det någonstans i utdelningen av hår blev fel. Mitt hår skulle egentligen tillhört ett troll. Ett rufsigt troll. Vad jag egentligen skulle ha för hår kan jag inte sia om. Kan dock tänka mig ett mer samarbetsvilligt hår.

Trots att mitt hår vägrar lyda, så kan de ju behöva lite kärlek. At the end of the day, är det det enda hår jag har. Hår kan knappast reklameras. Därför erbjöd jag det lite kärlek idag. En stunds vapenvila. Det är säkert lika slitsamt för håret som det är för mig att ständigt vara i luven på varandra.

Därför belönades mitt hår med en inpackning idag, because it's worth it. Garnier Respons - citron och olivolja. Det låter bra. Luktar gott. Om det är bra? Ingen aning. Tillsammans med min mangoduschcreme får det mig att känna mig som en sallad. Men hey, är håret nöjt så är jag nöjd. Och det ser redan lite glansigare och mer livfullt ut. Rufsigt dock.

För att verkligen beydar min kärlek borde jag boka klipptid. Avlägsna det slitna, kanske färga. Fast det är dumt att överdriva. För mycket kärlek kan nog inte vara bra. I alla fall inte hårkärlek. Och det har fortfarande sin egen vilja, så jag betvivlar att det låter sig tämjas av lite frisörtid. Det har det inte gjort hittills. Jag förmodar att jag helt enkelt får acceptera att jag förärats med ett rufs, med egen vilja. Och då och då belöna det med lite kärlek, becasuse it's worth it.


Mitt rufs


Lockar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0