Titta Vi Flyger!


I ett försök att förtränga det mysko väder som hängt över oss hela denna helg, så bestämde vi oss för att titta på film. Film är mysigt! Efter att nu ha sett filmen så vill dock den skyldige inte erkänna sig skyldig till att ha lagt till filmen på Lovefilm-listan. Jag är dock oskyldig.

Vi tittade på "Titta Vi Flyger!" eller "Airplane!" som är orginaltiteln. Enligt omslaget är det "En av de tio roligaste filmer som någonsin gjorts". Jag håller definitivt inte med. Det är uppenbarligen en parodi på katastroffilmer som dessutom driver med allt från kärlek till religion. Jag kan förstå poängen utan att egentligen förstå den. Det blev bara knäppt. Bara att inse att jag inte har rätt humor för denna typ av film. De lär heller aldrig ta sig in på min lista över klassiker. No way!

För att smälta denna filmupplevelse tänker jag call it a night och krypa ner under täcket med senaste numret av tidningen "Härliga Hund" - det känns som en bra idé.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0