Uppsala!

Jag trotsade ångesten och samlade ihop mig tillräckligt mycket för att nu befinna mig i Sveriges fjärde största stad. Uppsala, that is! Tänkte att jag lika gärna kunde ha ångest i Uppsala som hemma.

Bilen var full till bristningsgränsen och vädergudarna var på vår sida. Vi hade solsken hela vägen, utom lite regnstänk någonstans efter Örebro. Vi anlände Uppsala, eller Flogsta, vid 14:30 och sedan dess har vi hunnit med en sen lunch, promenera Hamlet och ett besök på ICA Maxi.

Kvällen blir lugn. Vi är lite trötta. Det kan hända att det blir film innan det är dags för sängen. I morgon väntar körlektion för syster yster. Sedan blir det nog en utflykt för att spana in Uppsala


Fina Köpingskylten!


Koffein! Kaffestopp på McD i Köping


Vägtunnel utanför Västerås


Hamlet sov nästan hela vägen


Tack!


Stoppljusen innan Flogsta


Flogsta


Ja, vi är framme!


Slutdestination


Chiliplantan överlevde resan


Lunchen bestod av räksallad...


...med grekiskt lantbröd


Vindruvor till efterrätt


Hamlet var nöjd över att vara hemma igen


Lite naturgodis i farmorskålen


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha en underbar vistelse i Uppsala, kul att du åkte :)

2011-07-31 @ 22:45:14
URL: http://soufih.blogg.se/
Postat av: Mica

Tack så mycket!:)

2011-08-01 @ 10:54:18
URL: http://micalan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0