Uppsala?

Den stora frågan ska jag tillbringa några dagar Uppsala eller inte? Det är dags för syster yster att återvända till Uppsala. Terminen börjar inte riktigt ännu, men hon har lite annat att fixa med. På söndag styr hon och Hamlet kosan mot Uppsala. Frågan är om jag ska följa med dit och stanna några dagar tillsammans med mamma? Hur lockad jag av staden med Sveriges äldsta universitet? Det är en bra fråga!

Jag har varit i Uppsala flera gånger sedan syster yster och svåger flyttade dit. I Uppsala kommun, that is. Besöken hos syster med man, och hund, brukar resultera i att man är på flera ställen runt om i staden, men jag har faktiskt inte varit inne i centrala Uppsala sedan 1999. Skandal? Mycket möjligt! Nu har jag ju möjligheten att gottgöra tidigare besök, vara lite kulturell och se lite mer av Uppsala. Idéen är kanske inte så dum? Det tål att tänkas på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0