Mys!


"Let it rain
Let it rain on me
Let it rain, oh let it rain
Let it rain on me"

Let it Rain - Amanda Marshall


Jag kapitulerar för regnet. Låt det regna. Jag kan ändå inte påverka det. Låt det regna! Dock var det inte särskilt mysigt att promenera i regnet. Luften är inte speciellt kall, men regnet är. Tyvärr har mr Hund inte genomgått toaletträning, så det är inte så mycket att göra annat än att traska ut med jämna mellanrum. Regnet är i alla fall konsekvent - det har regnat hela dagen nu.

Vi har myst i soffan några timmar. Läst. Tittat på film. Ätit pizza. Haft det gott. Man behöver såna här dagar ibland. Det hjälper till att ladda batterierna. Mina batterier behöver alltid påfyllning. Jag har dock inte riktigt klurat ut huruvida det var gott med pizza eller inte. Det var längesedan jag åt pizza senast och nu har jag en känsla av att pizza är ganska överskattat. Oh well.

Det blev "Morgon i Jenin" av Susan Abulhawa som blev nästa bok att ta sig an. Den fångade mig ganska snabbt måste jag erkänna. Jag är helt enkelt svag för böcker där verkliga händelser utgör grunden för berättelsen. I det här fallet är det Israel/Palestina-konflikten som är grunden. Ska bli intressant att se om boken fortsätter fånga mig.

Avbröt läsandet för att istället titta på film en stund. "The Other Woman" med Nathalie Portman i huvudrollen fick det bli. Det var ett tips från syster yster. En helt ok film. Dock inte den muntraste av handlingar. Kan dock konstatera att jag gillar Nathalie Portman mer och mer.

Efter filmen var det bara att inse att det inte fanns något annat alternativ än att trotsa regnet. Mr Hund behövde ut och som vi alla vet: nöden har ingen lag. Det är nog mycket begärt att en liten hund ska knipa tills regnet upphört. Hans uppfordrande blick var dessutom för svår att ignorera. Dock var han rätt missnöjd med det våta gräset. Vattenpölarna var desto roligare. Nu har jag en våt hund som sällskap. Mysfaktor? Ganska låg. Han är söt ändå.

Klockan är ännu bara barnet. Folk verkar ha gått i någon slags ide. Så jag får väl helt enkelt återvända till min bok en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0