Igloo

Jag vill ha en igloo. Inte glassen utan en riktig igloo. Jag har inget emot värmen dagtid. Ingenting alls. Nattetid är det en helt annan sak. Jag kan inte sova när det är varmt. Sängen förvandlas till ett kaos av trassliga sängkläder. Och jag vaknar var och varannan kvart. Trots öppna fönster och fläkt. Jag är helt enkelt inte skapad för att sova i värme.

När jag ska sova vill jag ha det svalt. Gärna kallt. Jag sover aldrig så bra som när det är kallt i rummet. Vintertid, när temperaturen glider neråt -2OºC och innetemperaturen sjunker, då sover jag som bäst. Gärna med fönstret lite på glänt. Underbart!

Summa summarum: Det får gärna vara varmt dagtid, men nattetid vill jag ha det kallt. Allt för bästa sömnkomfort. Sömnen är trots allt viktig. Give me an igloo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0