Mission Complete

Idag kommer syster yster och svåger tillbaka från Skottland och därmed är min tid som hundvakt över. Om några timmar återgår ansvaret för det lilla monstret till hans husse och matte. Så ikväll får jag återigen ha sängen för mig själv. För att vara en ganska liten krabat tar han upp ganska mycket sängplats. Dessutom ska tydligen leksakerna också ligga i sängen. Det är sådär lagom skönt att råka lägga sig på något mitt i natten.

Vi har haft en bra vecka tillsammans, lillkompis och jag. Han har skött sig nästan hela tiden. Fast det är å andra sidan inte så svårt att sköta sig när man mest ligger i knät. Det är bara att konstatera att han är en riktig knähund. Han gillar helt enkelt att vara nära. Inget fel i det. Vi har varit på tippen, lekt i vattenpölar, kastat Pigge (liten blå pipigelkott), myst i soffan, åkt bil, ätit mjukglass och varit ute. En lugn vecka för en liten semesterhund. Jag tror dock att han kommer bli mer än lycklig när han får träffa matte och husse igen. Och vi kommer ju träffas varje dag i alla fall.




På grönbete


Fotändan på sängen



På vardagsrumsmattan



Med kompisen



I väntan på mjukglass



Galen



Söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0