Tillbaka i Bloggandets Värld

Det var längesedan jag sist skrev ett blogginlägg, flera år sedan till och med. Tanken på att återuppta bloggandet har funnits där, men med tanke på hur saker och ting varit så har det inte känts som jag haft någonting att skriva om - i alla fall inte intressant nog att dela med mig av. Därmed har bloggandet få invänta bättre tider.

Nu har dock saker och ting ändrats något, och kanske har jag någonting att skriva om. Det innehållsmässiga värdet av mitt skrivande är upp till andra att avgöra, men jag måste få skriva. Jag saknar skrivandet. Saknar att se tankar, funderingar och fantasier växa fram och bilda ord. Kärleken till ord är lika stark som alltid. Kanske starkare än någonsin till och med. På något sätt blir det mer och mer uppenbart att det är bland ord jag hör hemma. Det är bland ord som jag känner mig mest hemma.

Jag har flera gånger varit inne och på väg att starta upp en ny blogg. Det stora problemet har dock varit att hitta ett passande namn. Något som känns som jag. De flesta namn jag provat har redan varit upptagna, och därmed fick Projekt Blogg ligga på is ytterligare ett tag. Sedan insåg jag att det var lika bra att hålla det neutralt. Tyvärr finns min senaste blogg kvar, så det mest ultimata namnet har jag redan förbrukat men detta blir minst lika bra.

Så i och med detta inlägg är nu bloggandet officiellt. Huruvida någon kommer att följa mina inlägg återstår, men min tanke är inte att i första hand locka läsare - syftet är att bara att skriva. Låta tankar, funderingar och allt annat förvandlas till ord.

Tills vidare kommer layouten inte att vara den roligaste, men med tiden kommer den att förändras och förbättras - tills vidare får dock denna duga.

Nu ut i solen som förärat oss med sin närvaro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0