Fula Fötter

Mina fötter är fula. Riktigt fula. Speciellt fotsulan. Den är hård. Hård och torr. Jag kan tillhöra toppskiktet i kategorin världens torraste fötter. Fötterna är så eländiga att en fotfetishist skulle gråta blod innan han svimmade av fasa. I och för sig gör tanken på att någon skulle massera mina fötter och suga på mina tår att jag nästan svimmar av fasa. Nu var det inte fotfetishism som var ämnet. Det spelar ingen roll om jag så smörjer mina fötter med olja. Torrheten består. Fotbad och filande håller dem förvisso någorlunda mjuka, men torrheten består. Suck.

De torra fötterna är ett fadersarv. Det är ett arv jag hade kunnat klara mig utan. Dock känns det bra att pappas fötter i alla fall är betydligt värre än mina. Det är en liten tröst. En ganska klen tröst. Jag vill ju ha såna där fina fötter som tjejer i reklamfilmer har. Bebismjuka, brunbrända och så där filmiskt vackra. Det kommer aldrig hända, men drömma går ju. Nu ska jag i alla fall stoppa fötterna i ett fotbad. En söndagsritual.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0