Nej!

De senaste veckorna har jag sagt nej! fler gånger än jag någonsin gjort, tror jag. Det känns så i alla fall. Min nejfrekvens är så hög att det nästan pinglar (ungefär som när man slår på en sån där manick på tivoli och ska få kulan att nå ända upp). Det är imponerande! Jag skulle lätt kunna få MVG i nej-sägande. Faktiskt! Eller i en självförsvarskurs - nej lär vara min starkaste sida. Det är Åke som stärker mitt nej-sägande. Han är en ivrigt påhejande coach. Nästan lite väl ivrig.

Åke: Ska vi skälla?
Jag: Nej!

Åke: Vi skuttar!
Jag: Nej!

Åke: Vi äter på mattan!
Jag: Nej!

Ja, ni ser ju själva. Jag är som ett obstinat litet barn som hårdnackat svarar nej på allt! Det finns liksom ingen hejd på alla nej! Risken är överhängande att jag snart svarar nej på allt. No is the new yes, typ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0