Val och Kval

Vardagen börjar så smått smyga sig på. Syster yster har återvänt till Uppsala. På fredag återvänder även svåger dit. Anders har åkt hem till Stockholm. Semestrar lider mot sitt slut. Och idag är det en viss skärpa i luften. Nästan som den råhet luften brukar ha på hösten. Jag är inte redo för höst. Inte än.

Min höst är ett oskrivet blad. Jag vet inte exakt vad den kommer att innehålla. Det är något jag måste lösa. Få ordning på. Innan det är ordnat så får jag ingen ro. Just nu går jag i studietankar. Kanske ska knåpa ihop den där kandidatexamen? Försöka bena ut och bli klar. Jag kan ju alltid lägga till och ändra om senare. Får jag till kandidatexamen så är jag i alla fall klar med något. Det vore en lättnad.

Sjukskrivningen går ut 30 september. Kanske förlängs den med ytterligare tre månader, kanske gör den det inte. Jag orkar inte diskutera med läkare. Det tar för mycket energi. Att sjukskrivas tre månader i taget leder bara till oro och jag kan inte koppla av. Kanske får jag helt enkelt bara försöka och hoppas att det bär snarare än brister?

Jag har börjat titta på kurser med sen anmälan. Det finns några alternativ, och jag kan baka ihop ett ämne med engelskan till en kandidatexamen. Inte helt fel. Det låter faktiskt ganska bra, kandidatexamen. Sedan får vi se. Jag måste dessutom knåpa ihop min C-uppsats i engelska. Huvudet är totalt tomt på idéer vad gäller ämne, men det löser sig kanske utmed vägen.

Några andra alternativ finns inte just nu. Jag har inga idéer. Så studier eller försöka få tag i min läkare för att diskutera saken. Jag har inte lust till det, så valet är väl kvalet eller om kvalet är valet?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det är bara du som kan välja vad du ska göra och att gå efter magkänslan är något du kan göra. Jag förstår att du gruvar dig för att gå till läkaren, det är inte det lättaste varje gång. Tror du att du orkar med skolan (jag vet inte vad du har varit sjukskriven för) så är ju det super! Både att du får en examen men också att du har gjort stora framsteg som i sådana fall inte behöver vara sjukskriven under den perioden. Att ta sig ur en jobbig period i livet och att komma igång med en sysselsättning kan bl.a. stärka självkänslan otroligt mycket om man känner att man är redo för att ta det steget. Heja dig vad du än bestämmer dig för att göra!

2011-08-09 @ 21:42:08
URL: http://soufih.blogg.se/
Postat av: Mica

Min magkänsla är inte alltid helt pålitlig. Det kan bero på att viljan ibland tar över.

Jag har varit sjukskriven till och från pga återkommande depressioner sedan jag var 13 år.

Tack för heja!:)

2011-08-10 @ 10:39:52
URL: http://micalan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0