Slappardag

Det har varit en slappardag här i Uppsala. Vi har inte gjort många knop. Visserligen blev det en tur till IKEA i värmen, men i övrigt har vi mest stönat över värmen i lägenheten. Lägenheten påminner om en bastu. Pust. Med andra ord har även denna dag varit fylld av solsken och värme. Härligt! Mindre härligt dock att befinna sig i en stad när det är varmt.

IKEA bjöd på lunch. Ja, vi fick givetvis betala men IKEA stod för tillagningen. Det är inte så illa. Jag är inte så förtjust i IKEAs mat. Den påminner mig alltför mycket om skolbespisningen och ganska smaklös mat. Därför nöjde jag mig med en smörgås innehållandes pesto, parmaskinka, mozzarella och grönsaker. Kaffe och ramlösa till det. Bäst av allt var nog kanelbullen. Kanelbullar är bästa fikabrödet. Mmmums! Det blev lite småshopping på IKEA - mest gröna växter till syster yster - innan vi några timmar senare lämnade stället.

Efter en tur genom Uppsala återvände vi till bastun och en glad liten Hamlet. Trots all päls verkar han finna svalka under allehanda möbler - framförallt soffan. Tyvärr kan jag inte undersöka om det är svalt under soffan - jag är för stor. Hmm. Orättvist! Det har lästs och mysts med Hamlet. Lite för varmt för att ha en pälsboll intill sig, men vad gör man inte för sötsaken?

Kvällen blir lugn. Jag ska plocka ihop mina saker. I morgon återvänder jag hemåt. Mamma blir kvar ytterligare några dagar. Anders hämtar mig i morgonbitti. Sedan blir det en roadtrip tillbaka ner till Västgötaschlätten! Klockan 15:00 har jag tid hos psykologen och eftersom det är näst sista gången kändes det dumt att avboka. Nu får jag ju dessutom några dagar tillsammans med Anders också. Så småningom får jag även träffa J. Längtar!

Hamlet vill även ta en svängom i Hågadalen ikväll, så vi funderar på att göra honom till viljes. Dock får det gärna bli lite svalare först.


Hamlet kikar fram från vad som verkar vara den svalaste platsen i lägenheten
i alla fall enligt honom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0