Fotoskolan del 4

Jag har följt Josefins blogg i stort sett ända sedan starten. Det var slumpen som gjorde att jag fann den. Jag fullkomligt älskar hennes bilder. Hennes bildkänsla. För några veckor sedan startade hon en fotoskola via bloggen. Den har jag följt. Märker hur minnen från fotolektioner väcks till liv när jag läser den. Jag har ännu inte haft "modet" att delta fullt ut i fotoskolan, men idag kände jag för att göra ett försökVeckans avsnitt och läxa handlar om porträtt. Jag har alltid tyckt att just porträtt är det absolut svåraste. Det känns aldrig som att jag gör personen rättvisa. Av ren händelse blev mitt motiv av fyrbent art. Vackra Casablanca. Jag hoppas jag gjort henne någorlunda rättvisa.


F/5.6 1/400 ISO-800


F/5.6 1/400 ISO-800















F/5.6 1/500 ISO-560


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Åh vad roligt att du hoppat på fotoskolan, varmt välkommen! Så kul att du valde att fotografera hästporträtt med, det tycker jag var lite extra roligt. Måste säga att resultatet blev väldigt fint med, med vinklar, ljus och olika vinklar. Bra jobbat!



Länkar till dig från min lista. :-)

2011-07-20 @ 16:12:04
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Annie

Vilken snygg modell du har!! :-D

2011-07-20 @ 19:04:50
URL: http://selain.blogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Tittar förbi här för att kika på vad du hittat på.

Hälsningar

Yohanna

2011-07-21 @ 16:58:27
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0