Kameralek


Eftermiddagen har ägnats åt att leka med käre brors Nikon D40. Lillkompisen var glad assistent och modell. Nikon är ett nytt märke för mig. Under fotolektionerna i skolan användes Canon och min egen systemkamera är en Minolta. Båda krävde filmrullar.

Sedan några år tillbaka är en Olympus FE-280 (kompakt) min ständiga följeslagare. Tyvärr är den långt ifrån tillräcklig. Dessvärre har jag inte haft råd att uppgradera den till en bättre eller ännu bättre införskaffa en digital systemkamera. Det händer alltför sällan att en splitterny superfin digitalkamera faller från skyn. Tänk vad underbart det vore bra!

Turligt nog har man en snäll bror! Känner mig inte riktigt hemma med hans kamera ännu. Och tyvärr har han bara ett objektiv till det, men det är absolut bättre än ingenting. Så fort pengar finnes så ska det helt klart investeras i en kamera. Dock lär det nog dröja ännu ett tag. Infogar några av dagens bilder.


Plane in the Sky


Sunny Cloud


Plymsvans


Solmys


Körsbär


Äppelkart


Rosenknopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0